Privacybeleid Janssen Personeelsdienst
Janssen Stedendriehoek B.V., Janssen Personeelsdienst B.V. en Janssen HR Services, hierna te noemen Janssen Personeelsdienst hecht grote waar aan zorgvuldige en veilige omgang met privacygevoelige informatie van haar websitebezoekers, kandidaten, werknemers en zelfstandigen. Janssen Personeelsdienst heeft daarom deze privacyverklaring opgesteld. Janssen Personeelsdienst behandelt en beveiligt de aan haar toevertrouwde persoonlijke informatie uiterst zorgvuldig. Met deze privacy verklaring geeft Janssen Personeelsdienst u inzicht
hoe in voorkomende situaties conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) met uw persoonsgegevens wordt omgegaan.
Naam: Janssen Personeelsdienst B.V.
Adres: 7005 BK, Koopmanslaan 27-B.
Plaats: Doetinchem
Telefoon: 0314- 37 49 40
Website: www.janssenpersoneelsdienst.nl
KVK: 09134947
Mailadres: info@janssenpersoneelsdienst.nl
Janssen Personeelsdienst is verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de AVG en heeft daarmee zeggenschap over de verwerking van de persoonsgegevens en stelt het doel en de middelen voor de verwerking vast. Janssen Personeelsdienst schakelt soms andere bedrijven in om diensten voor haar uit te voeren. Janssen Personeelsdienst blijft in deze situaties verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Met deze bedrijven/organisaties maakt Janssen Personeelsdienst contractuele afspraken over de omgang van uw persoonsgegevens, zodat uw privacy gewaarborgd blijft.
In de volgende gevallen is het ons toegestaan uw gegevens te bewaren en verwerken:
- Als u Janssen Personeelsdienst toestemming hebt gegeven voor de verwerking van uw persoonsgegevens voor een of meer specifieke doeleinden;
- Als de verwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij u partij bent, of om op verzoek van u vóór de sluiting van een overeenkomst maatregelen te nemen;
- Als verwerking noodzakelijk is om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op Janssen Personeelsdienst rust;
- Als de verwerking noodzakelijk is om uw of andermans vitale belangen te beschermen;
- Als de verwerking noodzakelijk is voor de vervulling van een taak van algemeen belang of van een taak in het kader van de uitoefening van het openbaar gezag dat aan Janssen Personeelsdienst is opgedragen;
- Als de verwerking noodzakelijk is voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van
Janssen Personeelsdienst of van een derde, behalve wanneer uw belangen of de grondrechten en de fundamentele vrijheden die tot bescherming van uw persoonsgegevens nopen, zwaarder wegen dan die belangen.
• Arbeidsbemiddeling en/of terbeschikkingstelling bij een opdrachtgever
Wanneer u uw persoonsgegevens aan ons verstrekt, ten behoeve van het vinden van een passende baan, worden uw gegevens opgenomen in onze centrale database. Hiervan is onder andere sprake
wanneer u via onze website solliciteert naar een specifieke functie bij (een klant van) Janssen Personeelsdienst, wanneer u een open sollicitatie naar ons verzendt of wanneer u zich aanmeldt voor
onze vacaturealert. Opname in onze centrale database houdt in dat u door ons benaderd kunt worden, zowel per telefoon als per e-mail, met vacatures die mogelijk interessant voor u zijn.
1. Voor het opstellen van een arbeidsovereenkomst;
2. Uitvoeren van intakegesprekken;
3. U op de hoogte te brengen van interessante aanbiedingen van diensten van Janssen
Personeelsdienst en/of Janssen Payroll en van derden;
4. Gewerkte uren te registreren en te verwerken in ons salarissysteem;
5. Uw geschiktheid en beschikbaarheid te kunnen beoordelen in verband met een bemiddeling
naar vast of tijdelijk werk dan wel een opdracht;
6. U te benaderen voor commerciële doeleinden, nieuwsbrieven en promotie-acties die voor u
interessant kunnen zijn, uitsluitend indien u zich daarvoor heeft aangemeld (opt-in)
7. Een werknemers- of personeels-/bemiddelingsrelatie met u aan te gaan en te onderhouden en
hiervoor de relevante administratie uit te voeren;
8. Een opdracht bij de opdrachtgever te kunnen vastleggen in een overeenkomst met de
opdrachtgever en de overeenkomst met de opdrachtgever te onderhouden en na te komen;
9. Voor het bevorderen van uw persoonlijke ontwikkeling en inzetbaarheid, waaronder training
en opleiding;
10. Voor managementdoeleinden waaronder managementinformatie, het verzorgen van interne
controles en bedrijfsgevoeligheid en het uitoefenen van audits en accountantscontroles;
11. U de mogelijkheid te bieden om een zoekprofiel aan te maken;
12. Voor het verzenden van de vacature-alert;
13. Kwaliteitsdoeleinden zoals certificering;
14. Voor het opstellen van het ziekteverzuim protocol;
15. Subsidies, loonkostenvoordelen e.d. aan te vragen.
In het kader van onze dienstverlening legt Janssen Personeelsdienst persoonsgegevens vast. Janssen Personeelsdienst verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruikt maakt van onze dienst en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. De persoonsgegevens worden verwerkt voor gerechtvaardigde belangen maar ook om wettelijke/contractuele verplichtingen te kunnen nakomen als organisatie. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
- NAW gegevens, e-mailadres, telefoonnummer en andere contactgegevens;
- Geboortegegevens, leeftijd, geslacht;
- Curriculum Vitae (CV), informatie over opleiding, stages en werkervaring;
- Gegevens over trainingen en opleidingen (en eventuele testen) die u zelf of via ons
hebt gevolgd of gedaan; - Gegevens over beschikbaarheid en verlof;
- Andere gegevens die van belang (kunnen) zijn in het kader van de beoordeling van
de geschiktheid van de kandidaat, bijvoorbeeld referenties en getuigschriften en
gegevens betreffende werkervaring; - Bankgegevens;
- Overige persoonsgegevens die u actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel voor de
vacature-alert aan te maken of te reageren op vacatures; - Online locatiegegevens: IP-adres;
- Gegevens over uw activiteiten op onze website;
- Internetbrowser en apparaat type.
Indien u voor Janssen Personeelsdienst of voor haar opdrachtgevers gaat werken/werkt/heeft gewerkt, kan Janssen Personeelsdienst ook onderstaande gegevens verwerken:
- Nationaliteit, BSN & identiteitsbewijs (kopie), een eventuele werkvergunning;
- Gegevens betreffende de aard en de inhoud van de vorige arbeidsbemiddelingen, alsmede betreffende de beëindiging ervan;
- Overige gegevens die gerelateerd zijn aan personeels-, salaris- en verzuimregistratie;
- Andere dan de hierboven genoemde gegevens waarvan de verwerking wordt vereist als gevolg van of noodzakelijk is met het oog op de toepassing van de wet.
Alle door u aan ons beschikbaar gestelde informatie wordt door ons alleen in overeenstemming met de wet gebruikt en dit gebruik geschiedt op een behoorlijke en zorgvuldige wijze. Janssen Personeelsdienst geeft de door u verstrekte persoonsgegevens niet door aan andere partijen anders dan de partijen die bij deze specifieke actie betrokken zijn, tenzij u hier nadrukkelijk toestemming voor hebt gegeven. Dit met uitzondering van bijzondere omstandigheden, bijvoorbeeld indien wettelijk vereist.
In het geval van de vacature-alert bewaren wij uw gegevens zolang u staat ingeschreven bij Janssen Personeelsdienst. Persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor bijvoorbeeld het opzetten van een arbeidsovereenkomst, zoals NAW-gegevens, geboortedatum & -plaats, adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres, worden niet langer bewaard dan wettelijk vereist. Gegevens met betrekking tot locatiegegevens, gegevens over uw activiteiten op onze website, internetbrowser & apparaat type worden niet langer bewaard dan nodig is voor uitvoering van de overeenkomst. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens en bijbehorende bewaartermijnen.
Ingeschreven en niet werkzame uitzendkrachten
Er gelden bij deze groep de volgende bewaartermijnen:
- Zolang de uitzendkracht aangeeft bemiddeld te willen worden, mogen de gegevens bewaard
blijven; - Een kopie van een identiteitsbewijs, moet indien de uitzendkracht binnen 4 weken na
inschrijving niet is tewerkgesteld, verwijderd worden; - Na 2 jaar dient de wel ingeschreven maar niet werkzame uitzendkracht schriftelijk gevraagd te
worden of hij nog bemiddeld wilt worden; - Bij een concrete klacht of claim mogen de relevante persoonsgegevens bewaard blijven,
indien noodzakelijk voor de afhandeling.
De niet meer werkzame uitzendkrachten
De volgende gegevens dienen bewaard te blijven:
- Administratie en fiscale bewaarplicht
Voor de administratie die noodzakelijk is voor de controle op de rijksbelasting en vennootschappelijke administratieplicht (bijvoorbeeld salarisadministratie, uitzendovereenkomst en voor zover noodzakelijk pensioenverplichtingen) geldt een bewaartermijn van tenminste 2 jaar.
- Loonbelasting
Verzoeken tot loonheffingskorting, NAW-gegevens, BSN, geboortedatum en afschriften van documenten ter identificatie dienen te worden bewaard tot tenminste 5 jaar na einde van het
kalenderjaar waarin de dienstbetrekking eindigt.
- Eigenrisicodrager
Wanneer de uitzendondernemer eigenrisicodrager Ziektewet is, moet het de gegevens van de ziekmelding tenminste 5 jaar bewaren.
Janssen Personeelsdienst kan uw persoonsgegevens doorgeven aan andere entiteiten van Janssen Personeelsdienst, haar opdrachtgevers, onderaannemers (bijvoorbeeld gegevensbewerkers) die namens Janssen Personeelsdienst diensten verleent of opdrachten uitvoert, leveranciers, overheidsinstanties, andere zakelijk relaties en in alle overige gevallen waarin wij hiertoe kunnen
worden verplicht, bijvoorbeeld voor een controle door een inspectie-instellingen of een gerechtelijk bevel en/of een gerechtelijk vonnis. In het kader van een inspectie door inspectie instellingen is het mogelijk dat uw persoonsgegevens verstrekt worden voor bijvoorbeeld een cao-, SNA of SNCU controles.
De verstrekking van de persoonsgegevens geschiedt op basis van een gerechtvaardigd belang, wettelijke verplichting en/of ter uitvoering van de overeenkomst in overeenstemming met de doelen
zoals genoemd bij punt 6. Waarom verzamelen wij uw persoonsgegevens? Met bedrijven en organisaties die gegevens verwerken in opdracht van Janssen Personeelsdienst, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor een eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Janssen Personeelsdienst blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen. Onderstaande tabel geeft aan met wie Janssen Personeelsdienst gegevens deelt, welke gegevens het deelt en wat het doel is van overdracht van gegevens.
Organisatie | Welke gegevens worden er gedeeld? | Doel van de overdracht van de gegevens |
Mull2media en
Google Analytics/Ads |
Online locatiegegevens: IP-adres, gegevens over uw activiteiten op onze website, internetbrowser en apparaat type | Gerechtvaardigd belang |
Tawk.To (Chat op website) | NAW-gegevens, telefoonnummer & e-mailadres, IP-adres, locatiegegevens | Gerechtvaardigd belang |
UVW | NAW-gegevens, BSN, kopie (digitaal) ondertekende arbeidsovereenkomst | Nakoming wettelijke plicht voor Janssen Personeelsdienst |
Klanten Janssen Personeelsdienst B.V. | NAW- gegevens van tewerkgestelde uitzendkrachten | Nakoming wettelijke plicht voor Janssen Personeelsdienst |
Het delen van persoonsgegevens met derden worden in de verwerkersovereenkomst vastgelegd. Voor meer informatie over de verwerkersovereenkomsten kunt u contact opnemen met Janssen Personeelsdienst via info@janssenpersoneelsdienst.nl t.a.v. Business Support of schriftelijk: Janssen Personeelsdienst, t.a.v. Business Support, Koopmanslaan 27-B, 7005 BK Doetinchem.
Personeelsdienst via info@janssenpersoneelsdienst.nl t.a.v. Business Support of schriftelijk: Janssen Personeelsdienst, t.a.v. Business Support, Koopmanslaan 27-B, 7005 BK Doetinchem.
U kunt op ieder gewenst moment uw toestemming intrekken. Neem hiervoor contact op met Janssen Personeelsdienst via info@janssenpersoneelsdienst.nl t.a.v. Business Support of schriftelijk: Janssen Personeelsdienst, t.a.v. Business Support, Koopmanslaan 27-B, 7005 BK Doetinchem.
neem dan z.s.m. contact op met Janssen Personeelsdienst. Dit kan via info@janssenpersoneelsdienst.nl t.a.v. Business Support of schriftelijk: Janssen Personeelsdienst, t.a.v. Business Support, Koopmanslaan 27-B, 7005 BK Doetinchem.