Privacybeleid Janssen Personeelsdienst
Janssen Stedendriehoek B.V., Janssen Personeelsdienst B.V. en Janssen HR Services, hierna te noemen Janssen Personeelsdienst hecht grote waar aan zorgvuldige en veilige omgang met privacygevoelige informatie van haar websitebezoekers, kandidaten, werknemers en zelfstandigen. Janssen Personeelsdienst heeft daarom deze privacy verklaring opgesteld. Janssen Personeelsdienst behandelt en beveiligt de aan haar toevertrouwde persoonlijke informatie uiterst zorgvuldig. Met deze privacy verklaring geeft Janssen Personeelsdienst u inzicht
hoe in voorkomende situaties conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) met uw persoonsgegevens wordt omgegaan.
Naam: Janssen Personeelsdienst B.V.
Adres: 7005 BK, Koopmanslaan 27-B.
Plaats: Doetinchem
Telefoon: 0314- 37 49 40
Website: www.janssenpersoneelsdienst.nl
KVK: 09134947
Mailadres: info@janssenpersoneelsdienst.nl
Janssen Personeelsdienst is verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de AVG en heeft daarmee zeggenschap over de verwerking van de persoonsgegevens en stelt het doel en de middelen voor de verwerking vast. Janssen Personeelsdienst schakelt soms andere bedrijven in om diensten voor haar uit te voeren. Janssen Personeelsdienst blijft in deze situaties verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Met deze bedrijven/organisaties maakt Janssen Personeelsdienst contractuele afspraken over de omgang van uw persoonsgegevens, zodat uw privacy gewaarborgd blijft.
van onze bezoekers. Het gaat hierbij bijvoorbeeld over de informatie met welk apparaat de website wordt bezocht, het IP-adres van uw apparaat, het IP-adres van uw Internet Service Provider, het besturingssysteem dat u gebruikt, datum en tijd van uw bezoek, het internetadres van de website vanwaar u rechtstreeks bent doorgelinkt, de door u bezochte en de informatie die u heeft bekeken op de website, de geo locatie waar u zich bevindt en het materiaal dat u opstuurt naar en downloadt van de website. Wij gebruiken deze technische informatie voor het beheer van de website en ter verbetering van de kwaliteit en effectiviteit van onze website.
Cookiebeleid. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen. Meer informatie over het gebruik van cookies vind u hier.
In de volgende gevallen is het ons toegestaan uw gegevens te bewaren en verwerken:
- Als u Janssen Personeelsdienst toestemming hebt gegeven voor de verwerking van uw persoonsgegevens voor een of meer specifieke doeleinden;
- Als de verwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij u partij bent, of om op verzoek van u vóór de sluiting van een overeenkomst maatregelen te nemen;
- Als verwerking noodzakelijk is om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op Janssen Personeelsdienst rust;
- Als de verwerking noodzakelijk is om uw of andermans vitale belangen te beschermen;
- Als de verwerking noodzakelijk is voor de vervulling van een taak van algemeen belang of van een taak in het kader van de uitoefening van het openbaar gezag dat aan Janssen Personeelsdienst is opgedragen;
- Als de verwerking noodzakelijk is voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van
Janssen Personeelsdienst of van een derde, behalve wanneer uw belangen of de grondrechten en de fundamentele vrijheden die tot bescherming van uw persoonsgegevens nopen, zwaarder wegen dan die belangen.
In het kader van onze dienstverlening legt Janssen Personeelsdienst persoonsgegevens vast. Janssen Personeelsdienst verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruikt maakt van onze dienst en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. De persoonsgegevens worden verwerkt voor gerechtvaardigde belangen maar ook om wettelijke/contractuele verplichtingen te kunnen nakomen als organisatie. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
- NAW gegevens, e-mailadres, telefoonnummer en andere contactgegevens;
- Geboortegegevens, leeftijd, geslacht;
- Curriculum Vitae (CV), informatie over opleiding, stages en werkervaring;
- Gegevens over trainingen en opleidingen (en eventuele testen) die u zelf of via ons
hebt gevolgd of gedaan; - Gegevens over beschikbaarheid en verlof;
- Andere gegevens die van belang (kunnen) zijn in het kader van de beoordeling van
de geschiktheid van de kandidaat, bijvoorbeeld referenties en getuigschriften en
gegevens betreffende werkervaring; - Bankgegevens;
- Overige persoonsgegevens die u actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel voor de
vacature-alert aan te maken of te reageren op vacatures; - Online locatiegegevens: IP-adres;
- Gegevens over uw activiteiten op onze website;
- Internetbrowser en apparaat type.
Indien u voor Janssen Personeelsdienst of voor haar opdrachtgevers gaat werken/werkt/heeft gewerkt, kan Janssen Personeelsdienst ook onderstaande gegevens verwerken:
- Nationaliteit, BSN & identiteitsbewijs (kopie), een eventuele werkvergunning;
- Gegevens betreffende de aard en de inhoud van de vorige arbeidsbemiddelingen, alsmede betreffende de beëindiging ervan;
- Overige gegevens die gerelateerd zijn aan personeels-, salaris- en verzuimregistratie;
- Andere dan de hierboven genoemde gegevens waarvan de verwerking wordt vereist als gevolg van of noodzakelijk is met het oog op de toepassing van de wet.
Alle door u aan ons beschikbaar gestelde informatie wordt door ons alleen in overeenstemming met de wet gebruikt en dit gebruik geschiedt op een behoorlijke en zorgvuldige wijze. Janssen Personeelsdienst geeft de door u verstrekte persoonsgegevens niet door aan andere partijen anders dan de partijen die bij deze specifieke actie betrokken zijn, tenzij u hier nadrukkelijk toestemming voor hebt gegeven. Dit met uitzondering van bijzondere omstandigheden, bijvoorbeeld indien wettelijk vereist.
In het geval van de vacature-alert bewaren wij uw gegevens zolang u staat ingeschreven bij Janssen Personeelsdienst. Persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor bijvoorbeeld het opzetten van een arbeidsovereenkomst, zoals NAW-gegevens, geboortedatum & -plaats, adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres, worden niet langer bewaard dan wettelijk vereist. Gegevens met betrekking tot locatiegegevens, gegevens over uw activiteiten op onze website, internetbrowser & apparaat type worden niet langer bewaard dan nodig is voor uitvoering van de overeenkomst. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens en bijbehorende bewaartermijnen.
Ingeschreven en niet werkzame uitzendkrachten
Er gelden bij deze groep de volgende bewaartermijnen:
- Zolang de uitzendkracht aangeeft bemiddeld te willen worden, mogen de gegevens bewaard
blijven; - Een kopie van een identiteitsbewijs, moet indien de uitzendkracht binnen 4 weken na
inschrijving niet is tewerkgesteld, verwijderd worden; - Na 2 jaar dient de wel ingeschreven maar niet werkzame uitzendkracht schriftelijk gevraagd te
worden of hij nog bemiddeld wilt worden; - Bij een concrete klacht of claim mogen de relevante persoonsgegevens bewaard blijven,
indien noodzakelijk voor de afhandeling.
De niet meer werkzame uitzendkrachten
De volgende gegevens dienen bewaard te blijven:
- Administratie en fiscale bewaarplicht
Voor de administratie die noodzakelijk is voor de controle op de rijksbelasting en vennootschappelijke administratieplicht (bijvoorbeeld salarisadministratie, uitzendovereenkomst en voor zover noodzakelijk pensioenverplichtingen) geldt een bewaartermijn van tenminste 2 jaar.
- Loonbelasting
Verzoeken tot loonheffingskorting, NAW-gegevens, BSN, geboortedatum en afschriften van documenten ter identificatie dienen te worden bewaard tot tenminste 5 jaar na einde van het
kalenderjaar waarin de dienstbetrekking eindigt.
- Eigenrisicodrager
Wanneer de uitzendondernemer eigenrisicodrager Ziektewet is, moet het de gegevens van de ziekmelding tenminste 5 jaar bewaren.
Janssen Personeelsdienst kan uw persoonsgegevens doorgeven aan andere entiteiten van Janssen Personeelsdienst, haar opdrachtgevers, onderaannemers (bijvoorbeeld gegevensbewerkers) die namens Janssen Personeelsdienst diensten verleent of opdrachten uitvoert, leveranciers, overheidsinstanties, andere zakelijk relaties en in alle overige gevallen waarin wij hiertoe kunnen
worden verplicht, bijvoorbeeld voor een controle door een inspectie-instellingen of een gerechtelijk bevel en/of een gerechtelijk vonnis. In het kader van een inspectie door inspectie instellingen is het mogelijk dat uw persoonsgegevens verstrekt worden voor bijvoorbeeld een cao-, SNA of SNCU controles.
De verstrekking van de persoonsgegevens geschiedt op basis van een gerechtvaardigd belang, wettelijke verplichting en/of ter uitvoering van de overeenkomst in overeenstemming met de doelen
zoals genoemd bij punt 6. Waarom verzamelen wij uw persoonsgegevens? Met bedrijven en organisaties die gegevens verwerken in opdracht van Janssen Personeelsdienst, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor een eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Janssen Personeelsdienst blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen. Onderstaande tabel geeft aan met wie Janssen Personeelsdienst gegevens deelt, welke gegevens het deelt en wat het doel is van overdracht van gegevens.
Organisatie | Welke gegevens worden er gedeeld? | Doel van de overdracht van de gegevens |
Mull2media & Byte Google Analytics/Adwords | Online locatiegegevens: IP-adres, gegevens over uw activiteiten op onze website, internetbrowser en apparaat type | Gerechtvaardigd belang |
Smartsupp | NAW-gegevens, telefoonummer & e-mailadres | Gerechtvaardigd belang |
UVW | NAW-gegevens, BSN, kopie ondertekende arbeidsovereenkomst | Nakoming wettelijke plicht Janssen Personeelsdienst |
Klanten Janssen Personeelsdienst B.V. | NAW- gegevens van tewerkgestelde uitzendkrachten | Nakoming wettelijke plicht voor Janssen Personeelsdienst |
Het delen van persoonsgegevens met derden worden in de verwerkersovereenkomst vastgelegd. Voor meer informatie over de verwerkersovereenkomsten kunt u contact opnemen met Janssen Personeelsdienst via info@janssenpersoneelsdienst.nl t.a.v. Business Support of schriftelijk: Janssen Personeelsdienst, t.a.v. Business Support, Koopmanslaan 27-B, 7005 BK Doetinchem.
Personeelsdienst via info@janssenpersoneelsdienst.nl t.a.v. Business Support of schriftelijk: Janssen Personeelsdienst, t.a.v. Business Support, Koopmanslaan 27-B, 7005 BK Doetinchem.
U kunt op ieder gewenst moment uw toestemming intrekken. Neem hiervoor contact op met Janssen Personeelsdienst via info@janssenpersoneelsdienst.nl t.a.v. Business Support of schriftelijk: Janssen Personeelsdienst, t.a.v. Business Support, Koopmanslaan 27-B, 7005 BK Doetinchem.
neem dan z.s.m. contact op met Janssen Personeelsdienst. Dit kan via info@janssenpersoneelsdienst.nl t.a.v. Business Support of schriftelijk: Janssen Personeelsdienst, t.a.v. Business Support, Koopmanslaan 27-B, 7005 BK Doetinchem.